Kategorier

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Shopisenkram.dk drives og ejes af:
Damborg Shopping ApS
CVR. nr. 35248056

Algade 23, 4500 Nykøbing Sjælland
E-mailadresse shopisenkram.d@mborg.dk
Telefonnummer :  59 91 00 95

 

Webshop: Shopisenkram drives fra samme adresse men drives som et selvstændigt firma.

Reklamationer behandles efter betingelserne nedenfor.

 

Betaling, Prissætning & Kampagner

ShopIsenkram.dk modtager betaling med Mobilepay, Dankort/VISA-Dankort, e-Dankort, Mastercard samt Eurocard.  

 

Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Når du handler med os indgås aftaler på dansk.

 

ShopIsenkram.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

 

Se Ordrer

Du vil altid modtage en mail med din ordre så snart betalingen er foretaget.

 

Du kan som Oprettet kunde altid gå ind og se hvad du har bestilt tidligere samt følge ordre herunder også hvornår de er blevet afsendt.

Du kan oprette ønskelister og få flere fordele ved at oprette dig som kunde hos os.

Vi vil til enhver tid altid respektere din ret til private oplysninger og vil aldrig videregive oplysninger til 3 part ej heller ved opdateringer på hjemmesiden.

Fragt og Levering

ShopIsenkram.dk sørger for levering med GLS (med mindre andet angives) indenfor 5 hverdage. Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag-til-dag levering. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender ShopIsenkram.dk naturligvis en ny leverance uden beregning.

 

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLSs målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2-3 dage.

 

Der leveres ikke til Færøerne, Grønland og udlandet.


Der er Gratis fragt ved køb over Kr. 600,-  

Ved køb under Kr. 600,- koster forsendelsen 39,00 ved levering til pakkeshop, 49,00 ved levering til erhvervsadresse og 59,00 ved leverig til privatadresse.

Ved køb på Shopisenkram.dk tages der ikke et fragtgebyr. Vi fakturerer kun Fragten og der tillæges ikke andre Gebyrer.

Vare ødelagt under transport

Hvis din/dine vare har taget skade under transporten, bedes du sende en mail til os på Shopisenkram.d@mborg.dk med venhæftede billeder af produktet. Du bedes også tage et billede af kassen udenpå. 

Herefter henvender vi os til dig og giver en ny vare eller penge retur - det er alt afhængigt af situationen. 

OPS! Èt billede er sjældent nok, så husk at tage rigeligt med billeder, hvis du modtager en vare der er itu.

 

Fortrolighed og Sikkerhed

Vi vil gerne understrege, at absolut INGEN personlige oplysninger der registreres på ShopIsenkram.dk, (Damborg Shopping ApS) på noget tidspunkt bliver overdraget, solgt eller gjort tilgængelig for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos ShopIsenkram.dk. Den dataansvarlige på Shopisenkram.dk er Indehaver Jan DamborgDer anvendes ikke Log-statistik på ShopIsenkram.dk.

 

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Damborg Shopping ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

 

I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshop-systemet. Forbindelsen er krypteret i overensstemmelse med e-mærkets krav.

 

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette naturligvis ske. Dette sker via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen ""Funktioner"" og menupunktet ""Internetindstillinger"".

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer

 

Som registreret hos Damborg Shopping ApSs har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Damborg Shopping ApS via e-mail shopisenkram.d@mborg.dk

 

 

Fortrydelsesret

 

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a)    har modtaget din vare

b)    får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c)     får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved shopisenkram.d@mborg.dk og du er velkommen at ringe vedrørende sagen også men skal udfyldes på mail under alle omstændigheder vi kan træffes alle dage som på forsiden af hjemmesiden på Tlf 59 91 00 95 I din meddelelse ønsker vi at du gør os opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du nederst i dette dokument.

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse. Vi gør opmærksom på at Fragt bliver faktureret efter den faktiske fragt fra GLS ved returnering af varer.

 

Vær opmærksom på, at du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret

Dette er gældende på produkter som Shavere, Ladyshavere Hårfjernere Samt andre varer der bruges til lignende formål. 

 

Returnering:

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. 

 

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for glas uden original emballage .

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 200,- DKK.

 

Ved enhver returnering henstiller vi til at benytte ShopIsenkram.dk´s RETURFORMULAR samt evt. udskrift af evt. forudgående korrespondance mv. og vedlægge det varerne. Det er ikke et krav, men det vil betyde en kortere sagsbehandling - til glæde for dig. Ved returnering bedes du vedlægge en kopi af din faktura.

 

Skal du bytte en vare - så returnerer du varen til ovenstående adresse sammen med ShopIsenkram.dk´s RETURFORMULAR. Efterfølgende skal du gå ind i webshoppen og købe den vare du ønsker igen. Under betalingen angiver du under bemærkninger at ordren er vedrørende ombytning af din oprindelige ordre. Når vi modtager dine varer retur, vil vi hurtigst mulig ekspedere din ombytning, og når vi trækker beløbet fra din konto, er det selvfølgelig kun de fulde omkostninger til fragten du skal betale igen samt en evt. difference. Såfremt du ønsker at ombytte varen til en anden og billigere vare, vil vi overføre varen til det betalingskort du anvendte ved købet.

 

Varens stand, når du sender den retur:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Varereturnering foregår til følgende adresse:

 

Damborg Isenkram

Algade 23, 4500 Nykøbing Sj.

Mærket: E-shop

 

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Fyldestgørende informationer skal følge pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

 

Bestilling af varer på Shopisenkram.dk

Sådan handler du

KØB trin-for-trin

 

1. Find den ønskede vare.

 

2. Kom varen i indkøbskurven ved at trykke på feltet "Læg i kurv" 

Derefter kan du fortsætte din søgning, hvis der skal handles mere. Tryk på "Køb mere"

Fortryder du indholdet, eller ønsker du at ændre i antallet af varer, kan du henholdsvis slette på

slet-knappen eller rette i boksen med antal. "Opdater kurv", hvis du vil se prisen efter ændringerne.

 

3. Herefter Tryk på feltet "Gå til Betaling"

 

4. Nu udfylder du dine Kundeoplysninger og eventuelt anden Leveringsadresse samt betalingsform.

 

Tryk derefter på "Gennemfør Ordren".

 

OBS Din bestilling bliver først afsendt, når du trykker på "Gennemfør Ordren". Hvis du inden da forlader siden, er købstransaktionen ikke gennemført.

 

Systemet sender dig straks en ordrebekræftelse på den e-mail du har opgivet under kundeoplysninger. Når din bestilling er ekspederet, får du igen en elektronisk meddelelse.

Får du ikke en mail med en ordrebektræftelse inden for et par minutter, er der noget galt. Skriv/ring til os hvid dette opstår, sp kan vi undersøge om ordren er fuldført.

 

Skulle du have nogle spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på:

Kundeservice shopisenkram.d@mborg.dk

 

 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

 

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

 

Når du handler på Shopisenkram.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse.

 

Varen sendes til:

DAMBORG ISENKRAM

 

Mærket Shopisenkram

Adresse Algade 23.

4500 Nykøbing Sjælland

 

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Jan Damborg på Mail shopisenkram.d@mborg.dk

Eller Sende brev til hvor Adresse. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Se mere på 

 

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Enwebshop.dk
Adresse
Postnr. og by
Fax: XXXX XXXX
E-mail: xxxx@xxxx.dk


Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

________________________________________________________________________________________________________

Bestilt den: ______________________________          Modtaget den:  _______________________________

Forbrugerens navn:

____________________________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:

____________________________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir):

____________________________________________________________________________________

Dato:  __________________________